Sunday, April 08, 2012

once more lady ?

killing is easy , dealing with it is the hard part



وجدان من یه مرد الکلیه

و تو آشغال های یه شهر بزرگ مثل نیویورک زندگی می کنه

بیشتر وقتها اونقدر مستِ که نمی تونه رو پاهاش بایسته و

تلوتلو خوران باز تو آشغال ها ولو میشه

گاهی رهگذری از سر ترحم براش سکه ای می اندازه.....

و او باز لیوانی آبجو برای خودش میخره

و لا جرعه سر می کشه وزبانش رو روی لب های تشنه ش می کشه

وجدان من زمانی مرد خوش قیافه و آراسته ای بود

اما حالا داغون و خراب و بلاتکلیف تو خیابون های شهر پرسه می زنه

وجدان من اخلاق می دونست.. کتاب می خوند.. تحصیل کرده و با وقار بود

هنوز هم گاهی که مست نیست میشه,شبحی از اون مرد رو توش پیدا کرد

وجدان من

که یه مرد الکلیه هوسبازه گاهی که سر کیفِ ,

میاد سراغ من که

سونیا اخلاق سونیا تعهد سونیا عشق سونیا عرفان سونیا معصومیت

سونیا کوفت... سونیا ..سونیا

و من کلافه و گیج نگاهش می کنم

تکرار اینکه کار درست چیه یا کار غلط باخودت.....

من وجدان دارم

و دوستش دارم و

وجدانم یه مرد حرومزاده ی الکلیه

Music : Uprising By Muse

Ss

5 comments:

Anonymous said...

معجزه شود
.
.
.
یک بارهم که شده معجزه شود
فقط یک بار هم که شده
.
.
سنگی از دور دستها سقوط کند
که آرزوها را برآورده می سازد
مگر چه می شود؟
اصلا چه کسی متوجه می شود؟
تو یا من؟
چه چیز از یکی از انگشتان عیسی کم می شود
اصلا همان انگشت وسطش را می گویم
یا تکه ای از عصای این یکی
و یا یک ساقه ای خشکیده از بوستان برآمده از آتش آن یکی
.
اصلا کم شود
مگر تا بحال پولش را نداده ایم
مسیح که کمبودش را حس نمی کند
کشیش هم که برای خودمان کار می کند
اگر هم می گوید برای پولمان نیامده جانمان را که هزار بار گرفته
. . .
خدای او!
پیرمرد ریش بلند مهربان
تویی که شنزارهای اورشلیم را به برجهای نیویورک ترجیح می دهی
تو یک معجزه به او که خوب می دانی کیست بدهکاری
بد جوری هم بدهکاری
.
.
نکند تو هم بازی خوردی و به سوی حجاز . . . . . پیرمرد بیچاره
.
.
.
.
حرف آخر اینکه
اگر به شیوه ی رحمانی خود نمی خواهی بدهیت را صاف کنی
دیگرانی هستند که با شیوه ی سیسیلی خود بدهیت را صاف کنند
.
.
.
DZ

Anonymous said...

کجاي کاري اون خداي بيشرفش اگر مي خواست کاري براش بکنه تا حالا کرده بود

Anonymous said...

هي هي هي ... اينجا چه خبره ؟

بي خود پاي خدا رو وسط نکشيد

اون هيچ ربطي به اين قضايا نداره

...
DZ با شما هستم

که تهديدش مي کنيد براي معجره اي

و شما ناشناس که شرفش رو زير سوال مي بريد


...

اون ربطي به وجدان ولگرد من ..يا

کوفتي که هستم يا هيچي نداره


رهاش کنيد مرد بي چاره رو

چي از جونش مي خوايد ؟

Ss

Anonymous said...

موزیک عالیه

فکر می کنم قبلا هم گذاشته بودید

این موزیک رو دوسال پیش در فضای تظاهرات ها

با یک کلیپ محشر دیده بودم

God bless you


.
.
.
.
تهدید نبود

S- s

فقط یک هشدار دوستانه بود به اون پیرمرد مهربان

هی هی هی

ما هم کسب و کار خودمون رو داریم

.
.
.
DZ

Anonymous said...

" هی بزمجه ! خریت خودت رو گردن خدا ننداز ! ببین من رو ! آدمی خب !!
آدم خود به خود علاقه داره به کار خلاف ! دست خودش هم نیست.خود خدا هم اونقدرها که می گن سختگیر نیست.بابا اگه خودش هم از بیخ با این قضایا مخالف بود که اصلا آلت جرم به من و تو نمی داد.برو زندگی ات رو بکن عزیز برادر. من به عنوان نماینده تام الاختیار از طرف خدا در این محله و در تمامی محله ها به شما می گم خدا شما رو بخشید.خلاص !! برو حااالت رو بکن ! اما مواظب باش اسراف نکنی

" دیالوگی از فیلم مارمولک "